Každý jsme originál, co však společně v ZUŠ sdílíme?

kurz je možné realizovat ve vaší škole

učitelé ZUŠ, ZŠ, SŠ
Rozsah: 
4 hodiny / 8 hodin

Prezenční kurz je možné objednat pro učitele jedné školy (příp. více škol v regionu). Cena kurzu (8 hod. verze) je 17 500 Kč + cestovní náklady lektorů (z Plzně a z Prahy) a případně ubytování lektorů.

V objednávce do poznámky uveďte, zda máte zájem o 4hod. nebo 8hod. verzi kurzu.

Kurz je možné hradit z Šablon I v OP JAK.

Individualizace výuky a inkluzivní přístup ve výuce. Opravdu má specifické potřeby pouze žák, který má diagnostikovanou speciální vzdělávací potřebu (SVP) anebo každý z nás má své specifické potřeby, které je užitečné reflektovat, aby výuka a „pracovní společenství výuky“ bylo efektivní?

Dysmúzie je porucha související s hudebními schopnostmi

Dyspinxie je porucha charakteristická nízkou úrovní kresby

Dyspraxie je porucha motorických funkcí

Toto jsou diagnostikované poruchy učení, které jsou klíčové pro ZUŠ a zároveň jsou nejméně detekované z pedagogicko-psychologických poraden. Je důležité těmto poruchám rozumět, protože dané poruchy se projevují individuálně a v různých spektrech, ale rozhodně neznamenají, že daný žák není schopen zvládnout vybranou uměleckou disciplínu. Jen to znamená jít na to „jinak“ – to, že žák není schopen přečíst noty, neznamená, že nemůže být muzikant. To že není schopen detailní komplexní kresby neznamená, že nemůže najít jiný svůj „materiál“. Či nemůže být scénograf anebo „statický“ herec. Specifickým tématem je pak nadprůměrně nadaný žák a žák s PAS (poruchy autistickéhospektra).

Tento kurz je věnován diagnostice těchto SPU (nejen) a jak můžeme s danými žáky pracovat, jak s nimi komunikovat a jak vést rozhovor s rodiči dětí.

Pro umělecké obory je specifická vyšší míra emotivnosti a intimity v setkávání s žákem, rodiči a jejich ambicemi, případně vlastními „učitelsko/profesními“ ambicemi. Jak zvládnout vztah a jeho intenzitu s žákem, který je „jiný“ a jak interagovat s jeho rodiči? Protože oni rozhodují, zda dítě bude v ZUŠ.

V 8hod. verzi kurzu bude věnován také velký prostor pro interaktivní sebezkušenostní cvičení, které umožňují oborovou pedagogickou diagnostiku a pro cvičení zaměřené na práci s dětmi se SPU , rozvíjení pedagogického vztahu s nimi a zároveň cvičení zaměřené na dialog a vztah s rodiči. Součástí této části kurzu je nástin detekování vlastních specifických potřeb v roli „já jako učitel i já jako člověk“.

Závěrečná reflexe bude zaměřena význam dané lekce pro jednotlivé účastníky – z profesního a osobního, lidského hlediska.

Lektorka Martina Komzáková povede kurz ve spolupráci s hudebníkem Robertem Mimrou, případně s jiným lektorem podle oborové skladby účastníků.

Lektorka: Martina Komzáková

PhDr. Martina Komzáková, Ph.D. vystudovala Výtvarnou výchovu na Ped. fakultě a Poradenskou a ped. psychologii na FF UK v Praze. V roce 2015 ukončila na PedF UK doktorské studium. Pracuje na Pedagogické fakultě ZČU v Plzni, na katedře Vizuální kultury a specializuje se na oblast artefiletiky, arteterapie a pedagogické praxe. Zároveň působí na katedře psychologie PedF ZČU, je lektorkou v arteterapetických výcvicích a projektech a má soukromou psychoterapeutickou a arteterapeutickou praxi. Je spoluautorkou knihy Muzikoterapie a arteterapie pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (2014) a skript Expresivní terapie pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (2013). Další vybrané publikace: Příběh v obraze, (2015), Využití arteterapie v psychoterapeutické práci s adolescenty s rizikovým chováním, (2015), Role arteterapeuta v psychodiagnostickém procesu spontánního výtvarného výrazu (2012), Tvůrčí proces a výtvarné dílo v arteterapii (2009), Vidět, vědět … a (po)cítit (2010). V letech 2017 až 2020 působila jako jedna z hlavních koordinátorek projektu Podpora uměleckého vzdělávání pro rovné příležitosti, kde se autorsky podílela na několika publikacích a akčním výzkumu.

Lektor-asistent MgA. Robert Mimra vystudoval Pražskou konzervatoř v oborech varhany a skladba, na HAMU v Praze absolvoval obor cembalo. Po studiích se věnoval koncertní činnosti a s krátkými přestávkami působil na ZUŠ a konzervatoři na pozicích učitele a později zástupce ředitele. Od roku 2010 spolupracuje na projektech spolufinancovaných Evropskou unií (Awareness for Fairness; Vytvoření institucionální sítě mezi subjekty terciálního vzdělávání, soukromým a neziskovým sektorem; Podpora uměleckého vzdělávání pro rovné příležitosti; projekty z tzv. šablon). Od roku 2013 vede obecně prospěšnou společnost Portedo. Robert Mimra je členem Ústřední umělecké rady ZUŠ ČR (sekce skladby) a několika dalších oborových spolků a organizací.

Text Link

Registrace

Každý jsme originál, co však společně v ZUŠ sdílíme?

Děkujeme za Váš zájem! V nejbližší době budete kontaktováni našim pracovníkem pro dokončení objednávky/registrace.

Ups! Chyba v registraci. Prosím zkuste to ještě jednou

Děkujeme za Váš zájem! V nejbližší době budete kontaktováni našim pracovníkem pro dokončení objednávky/registrace.

Ups! Chyba v registraci. Prosím zkuste to ještě jednou

Děkujeme za Váš zájem! V nejbližší době budete kontaktováni našim pracovníkem pro dokončení objednávky/registrace.

Ups! Chyba v registraci. Prosím zkuste to ještě jednou

Děkujeme za Váš zájem! V nejbližší době budete kontaktováni našim pracovníkem pro dokončení objednávky/registrace.

Ups! Chyba v registraci. Prosím zkuste to ještě jednou

Děkujeme za Váš zájem! V nejbližší době budete kontaktováni našim pracovníkem pro dokončení objednávky/registrace.

Ups! Chyba v registraci. Prosím zkuste to ještě jednou

Děkujeme za Váš zájem! V nejbližší době budete kontaktováni našim pracovníkem pro dokončení objednávky/registrace.

Ups! Chyba v registraci. Prosím zkuste to ještě jednou

Děkujeme za Váš zájem! V nejbližší době budete kontaktováni našim pracovníkem pro dokončení objednávky/registrace.

Ups! Chyba v registraci. Prosím zkuste to ještě jednou

Děkujeme za Váš zájem! V nejbližší době budete kontaktováni našim pracovníkem pro dokončení objednávky/registrace.

Ups! Chyba v registraci. Prosím zkuste to ještě jednou

Děkujeme za Váš zájem! V nejbližší době budete kontaktováni našim pracovníkem pro dokončení objednávky/registrace.

Ups! Chyba v registraci. Prosím zkuste to ještě jednou