podpora
uměleckého vzdělávání

pro rovné příležitosti

"Jedineční jsme všichni"

O projektu

O co nám jde?
Realizací projektu chceme využít a především rozvinout možnosti uměleckého vzdělávání. Základem je síla a potenciál, které jsou vlastní umění jako takovému. Umění totiž může a dokonce má hrát ve vzdělávacím procesu velmi mnohotvarou roli a navíc nám poskytuje specifické nástroje, které v edukačním procesu můžeme využívat. Tento potenciál chceme uplatňovat a rozvíjet v práci uměleckých škol na všech třech stupních, především ale v oblasti vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), Jednotlivé aktivity projektu jsou samozřejmě zaměřeny na ty, kteří s těmito žáky pracují: na vyučující uměleckých předmětů. Základním cílem projektu je tedy zavedení komplexního přístupu při začleňování dětí a žáků se SVP do uměleckého vzdělávání. Tuto problematiku nechceme řešit izolovaně, ale s využitím stávajícího propracovaného systému uměleckého vzdělávání v ČR. Proto se snažíme o propojení škol a vyučujících, a to napříč všemi jednotlivými stupni, abychom maximálně podpořili možnosti komunikace a výměny poznatků a dovedností. Na základě řady konkrétních příkladů z praxe chceme vytvořit funkční metodické materiály, které by v budoucnu pomáhaly vzdělávání žáků se SVP. Součástí projektu jsou aktivity zaměřené na posílení spolupráce různých typů a stupňů škol, dále pilotní aktivity pro žáky, vzdělávací aktivity pro učitele a specifické aktivity zaměřené na využívání nejrůznějších technologií (např. e-learningové kurzy, semináře pro výuku uměleckých předmětů s využitím moderních technologií apod.). V rámci projektu neopomíjíme ani nutnou podporu vedení škol při tvorbě a aktualizaci SVP.

Nabídka kurzů

Kurzy na objednávku

Kurzy k osobnostně sociálnímu rozvoji

Kurzy pro hudebníky

Kurzy pro výtvarníky

Kurzy k rozvoji digitálních kompetencí

Neakreditované kurzy

Na společné cestě školním rokem

Kurz Práce se ŠVP na ZUŠ

Kurz Osobní portfolio pedagoga

Kurz Hodnocení žáků (a učitelů) ve výuce na ZUŠ

Workshop dirigování

Veřejnosprávní a právní minimum pro učitele

Kurzy s psycholožkou

Kurz k využití principů projektového managementu v řízení škol

Jak vnímat, interpretovat a reagovat na umělecké dílo

Syndrom vyhoření

Kurz Vývoj učitelské profese se zaměřením na aktuální pedagogická témata

Každý jsme originál, co však společně v ZUŠ sdílíme?

Odměny za práci učitele (nefinanční ohodnocení)

Projektové řízení na ZUŠ a Šablony I

Kurz Inkluze v ZUŠ

Semináře pro vedoucí pracovníky ZUŠ

Workshopy improvizace

Workshop Etnická hudba v hudebním vzdělávání

Kurz pro učitele hry na fagot

Kurz pro učitele hry na hoboj

Hudební a výtvarné umění v propojení s dalšími předměty a obory

Hudba subsaharské Afriky a její využití v hudebním vzdělávání

Indická klasická hudba v hudebním vzdělávání

Kurz dirigování

Kurz hudební improvizace

Kurz kreativity a improvizace

Harfový seminář

Harfový seminář II

Praktický kurz k interpretaci renesančních a barokních tanců

Semináře s psychology

Praktický kurz k interpretaci tanců z barokních suit

Semináře s metodickým portálem

Kurz Využití bicích nástrojů ve výuce na ZUŠ

Využití nových metod a forem výuky hudební nauky na ZUŠ II

Využití dostupného notového programu ve výuce

Využití nových metod a forem výuky hudební výchovy na ZŠ a SŠ

Využití vlastních hudebních aranží ve výuce II

Využití vlastních hudebních aranží ve výuce III

Improvizace pro každého

Aspekty vyučovacího procesu v oboru Skladba

Skladba ve výuce na ZUŠ, ZŠ, SŠ a SVČ

Fotografování s Jurajem

Kouzlo grafiky

Kouzlo grafiky II

Tvorba kašírované masky

Kniha jako motivační zdroj ve výtvarné výchově

Semináře k výuce žáků se zrakovým postižením

Kurz modelování – Hlava

Myšlení a kontexty v konceptuálním umění I

Myšlení a kontexty v konceptuálním umění II

Pohledy do ateliérů

Možnosti tisku z plochy ‒ ofsetová fólie

Možnosti tisku z plochy ‒ ofsetová fólie II

Přenos fotografie na litografický kámen

Způsoby kresby na litografickém kameni

Způsoby kresby na litografickém kameni II

Seminář k metodě CLIL

Malba akvarelu a kvaše

Kurz litografie

Workshop Naplňování inkluzivních hodnot ve výtvarném oboru

Odlívání drobných objektů z včelího vosku

Workshop Pedagogická oborová diagnostika a anamnéza žáka z hlediska jeho SVP ve výtvarném oboru

Odlévání drobných objektů z včelího vosku II

Workshop Problematika minimálních výstupů z RVP ve výtvarném oboru v reálných výukových situacích

Výtvarná tvorba s využitím kombinovaných technik

Semináře pro využití technologií v hudebním oboru

Kresba

Workshop k tvorbě a zpracování zvukového záznamu aktivit ZUŠ

Školení videozáznam školní akce - základní kurz

Školení videozáznam školní akce - pokročilý kurz

Kurz k tvorbě a zpracování zvukového záznamu aktivit školy

Kurz Charanga

Videozáznam školní akce - základní kurz

Videozáznam školní akce - pokročilý kurz

Zpracování zvuku, obrazu a notového zápisu ve výuce

Kurz využití technologií ve výuce

Kurz k metodě CLIL

Webinář pro učitele hudební nauky

Kurz k výuce žáků se zrakovým postižením

Webinář k Šablonám I pro ZUŠ

Notový program ve výuce hudební výchovy

Virtuální umělecká galerie

E-learningové kurzy

Letní soustředění hudební improvizace

Pilotní hodiny dramatického strukturování

Konzultace pro učitele hudební nauky na ZUŠ

kontakt

Napište nám

Děkujeme za Vaši zprávu!

Ups...Zřejmě chyba připojení. Zkuste to prosím znovu